Skip to content

Architektura 21szego wieku : Gdy drogi staną się high-tech, zabytkowe budki opłat mogą być konieczne do uratowania

1 miesiąc ago

837 words

Tollbooth w New Harmony, Indiana.
Zdjęcie za pośrednictwem biblioteki kongresowej / LC-DIG-HIGHSM-04189 Artykuł ten został pierwotnie opublikowany w serwisie Atlas Obscura jako Sprawa na zachowanie Tollbooth w XX wieku .
Massachusetts niszczy swoje punkty poboru opłat.
Do końca tego roku, wszystkie na Massachusetts Turnpike zostaną zburzone.
Kierowcy nadal będą płacić za korzystanie z drogi – będą zbliżać się przez metalowe łuki elektronicznej infrastruktury opłat drogowych, ale rutynowe spowolnienie, zatrzymanie się, aby złapać bilet, i czekanie, aż bariera wzrośnie, zniknie.Massachusetts jest bardziej agresywne niż w większości przypadków, gdy chodzi o zamiatanie starej infrastruktury, ale w całym kraju, od Nowego Jorku po Florydę, od Teksasu po Kalifornię, władze drogowe przestawiają się na elektroniczne pobory.
Podczas gdy za wcześnie jest, aby ogłosić, że tollbooth nie żyje, łatwo jest wyobrazić sobie przyszłość, w której drogi są wolne od boksów i prostych bram.
Jeśli place opłat są zagrożonym gatunkiem infrastruktury, nikt się nie martwi.
W większości przypadków, gdy znane krajobrazy są zmienione, ludzie, którzy przyzwyczaili się do nich, wywołują zamieszanie.
Ale w tym przypadku straciła małą miłość.
Kiedy znikną miejsca z opłatami, czy ktoś za nimi tęskni.
Czy przyszłe pokolenia uznają naszą krótkowzroczność za możliwość wyburzenia tej historii.
Czy jest coś o wartych konserwacji punktach poboru opłat.
Dom płatny na drodze krajowej.
Obraz.
AS Burns przez Bibliotekę Kongresu Nie jest tak, że Amerykanom całkowicie brakuje nostalgii za infrastrukturą pobierania opłat.
Wzdłuż historycznych dróg w Stanach Zjednoczonych można znaleźć punkty poboru opłat z lat trzydziestych XIX wieku.
– Zwłaszcza, gdy idziesz do XIX wieku, jest większe zainteresowanie domami opłat niż sama droga.
mówi Paul Daniel Marriott, który specjalizuje się w planowaniu konserwacji historycznych dróg.
Na przykład pierwotne pobory dróg krajowych zostały zbudowane przez rząd federalny, zanim przekazano państwu pierwszą dużą arterię kraju – od Cumberland w stanie Maryland do Vandalia w stanie Illinois.
Każdy z płatnych domów miał sześciokątne drugie piętro z oknami na wszystkich sześciu bokach, więc osoba pobierająca opłatę mogła wyglądać w górę iw dół dla podróżnych.
W 1940 roku na Pennsylvania Turnpike zainstalowano stanowisko poboru opłat w Państwowym Muzeum Pensylwanii.
Rzadko jednak konserwatorzy zwracają uwagę na bardziej nowoczesne struktury opłat.
Przedstawiciel Towarzystwa Archeologii Handlowej, który zajmuje się konserwacją moteli, znaków neonowych i innych aspektów krajobrazów handlowych XX wieku.
zapytał, ale nie znalazł żadnego członka, który wykonałby jakąkolwiek pracę przy punktach poboru opłat.
W rzeczywistości możliwe było tylko jedno poważne działanie konserwatorskie mające na celu uratowanie dwudziestowiecznego punktu poboru opłat – kampania w 1988 r.
Mająca na celu uratowanie punktów poboru opłat z Merritt Parkway w Connecticut.
Merritt Parkway.
Image dzięki Bibliotece Kongresu Merritt, jak przystało na szybkie drogi, jest nadzwyczaj przyjemny, liściasty, ciężki jak drzewo napęd, który wije się pod kilkoma mostami, z których każdy ma niepowtarzalny design.
Parkway, który został ukończony w 1940 r., Miał być czymś więcej niż kolejną autostradą dla rozwijającej się populacji podmiejskiej .
pisze Bruce Radde w The Merritt Parkway.
– Pochwalili go profesjonaliści i krytycy za doskonałą inżynierię, szacunek dla naturalnego środowiska i jego wrodzoną urodę.
Kolejki do gry zostały dodane do parku przed ukończeniem drugiej połowy i zaprojektował je George Dunkelberger, który był odpowiedzialny również za mosty na drodze.
Budki wyglądały jak domki z bali, które mogą nie być nie na miejscu w Parku Narodowym.
Podobnie jak większość nowo narzuconych opłat drogowych, ten był obchodzony przez urzędników państwowych i spotkał się z pewnym publicznym sceptycyzmem: Współczesna historia wiadomości opisuje, jak Matthew E.
Scully przejeżdżał przez nowe stoisko z prędkością 30 mil na godzinę i rzucił swoją 10-centową opłatę o obsługujący.
(Natychmiast został aresztowany przez funkcjonariusza policji czekającego po drugiej stronie).
Prawie 50 lat później, po tym, jak autostrady stały się większe i szybsze, te punkty poboru zaczęły wywoływać pewną nostalgię.
.
Miałem miłe wspomnienia z dzieciństwa z niedzielnych przejażdżek na Merritt, zwalniając i upuszczając bilon do małej chatce.
mówi David Carris, który pracował wówczas jako konserwator w New Haven w stanie Connecticut.
W 1988 r.
część oryginalnego Merritt Parkway została przekształcona w nowoczesną autostradę międzystanową, a reszta była zagrożona.
Widziałeś, że już został wyszczerbiony ,.
Carris mówi.
Kiedy mollittowe bramki były przeznaczone do usunięcia, on i koalicja innych konserwatorów postanowiła o nie walczyć.
Zaczęli próbować przekonać rząd, by powstrzymał załogi rozbiórek i szukał muzeów lub parków, które mogłyby zgodzić się na przyjęcie jednego ze starych placów poboru opłat.
Tramwaj Merritt Parkway zachowany w B
[podobne: tynk wodoszczelny, klej do styropianu grafitowego, co to jest dom pasywny ]

Powiązane tematy z artykułem: co to jest dom pasywny klej do styropianu grafitowego tynk wodoszczelny