PIC-1034

ZASADY PROJERTOWANIA SKLADU MAS BITUMICZNYCH TYPU MAKADAMOWEGO I MIESZANEGO

ZASADY PROJERTOWANIA SKŁADU MAS BITUMICZNYCH TYPU MAKADAMOWEGO I MIESZANEGO Projektowanie składu mas asfaltowych i smołowych typu makadamowego należy do zagadnień stosunkowo prostych i obejmuje ustalenie uziarnienia kruszywa i zawartości lepiszcza. Uziarnienie kruszywa, jakie ma być użyte, oraz ilości kruszywa przypadające na 1 m2 nawierzchni są ustalane przez praktykę w zależności od rodzaju nawierzchni, natężenia i rodzaju ruchu. Do powierzchniowego utrwalania asfaltem i smołą stosuje się zasadniczo grys o uziarnieniu 5 -; - 16 mm, a do następnego uszczelniania - grys o uzia...

Więcej »

Podwójna przekladnia pasowa

Podwójna przekładnia pasowa stosowana jest na przykład przy napędach przenośników tamowych (rozdz. III). Pasy płaskie bywają skórzane, gumowane (gumowe), bawełniane i konopne. Do najbardziej wytrzymałych zaliczają się pasy skórzane, lecz są one kosztowne i prócz tego źle przetrzymują wilgoć, dlatego używane są przeważnie w pomieszczeniach zamkniętych do napędów wyjątkowo ważnych. W przekładniach pasowych maszyn budowlanych najczęściej używane są pasy gumowane; składaj a się one z kilku warstw tkaniny bawełnianej złączonych wulkanizowaną masą gumową.

Naped slimakowy

Przy jednym obrocie ślimaka dwuzwojowego koło zębate przesuwa się o dwa zęby, a więc aby koło zębate wykonało pełny obrót, ilość obrotów ślimaka powinna być dwa razy mniejsza niż ilość zębów na kole zębatym (ślimacznicy). Napęd ślimakowy stosuje się przeważnie w razie potrzeby dużego zmniejszenia (redukcji) ilości obrotów (do 1 : 80), czego nie można uzyskać za pomocą jednej pary zwykłych kół zębatych. Gdy kąt pochylenia (wzniosu) linii (nitki) śrubowej ślimaka jest niewielki (5° -; - 7°), to napęd ślimakowy staje się samohamowny, tr taki, pr...

Więcej »

Zobacz też:

obliczanie zapotrzebowania na ciepło klej do styropianu grafitowego usługi geodezyjne kraków majster kluczbork godziny otwarcia praktiker radom godziny otwarcia żarówki halogenowe 230v olx gliwice szerokość drzwi praktiker zabrze godziny otwarcia schody z konglomeratu godziny otwarcia praktiker projekt domu bursztyn czym ocieplić poddasze olx biłgoraj olx gniezno izolacja akustyczna stropu wieczny student 3 cda kocioł gazowy kondensacyjny koszty budowy domu przykładowy kosztorys budowy domu praktiker godziny otwarcia

Kardiodowe punkty końcowe w teście Aliskiren na cukrzycę typu 2 AD 5

Nawierzchnie asfalto-spoinowe i smolo-spoinowe odgrywają poważną rolę przy budowie nawierzchni bitumicznych dla ruchu średniego oraz jako, podbudowa dla nawierzchni bitumicznych dla ruchu ciężkiego. Cechą charakterystyczną tej metody budowy jest stosowanie do klinowania nawierzchni tłuczniowej klińca lub grysu otoczonego uprzednio asfaltem lub smołą, po uprzednim spryskaniu podwałowanej warstwy tłucznia lepiszczem bitumicznym na gorąco lub na zimno. Pozwala to na oszczędniejsze i bardziej równomierne rozprowadzenie lepiszcza i zapewnia lepsze związanie szkieletu miner...

Więcej »
751#obi farba dulux , #utp vs ftp , #klimatyzacja kaisai opinie , #torebka mohito olx , #worx polska , #klej do szkła castorama , #śrubokręty magnetyczne , #klatki dla psów olx , #kostka brukowa 4 cm leroy merlin , #proste origami kwiat ,