Skip to content

Nawierzchnie asfalto-spoinowe i smolo-spoinowe

4 tygodnie ago

125 words

Nawierzchnie asfalto-spoinowe i smolo-spoinowe odgrywają poważną rolę przy budowie nawierzchni bitumicznych dla ruchu średniego oraz jako, podbudowa dla nawierzchni bitumicznych dla ruchu ciężkiego. Cechą charakterystyczną tej metody budowy jest stosowanie do klinowania nawierzchni tłuczniowej klińca lub grysu otoczonego uprzednio asfaltem lub smołą, po uprzednim spryskaniu podwałowanej warstwy tłucznia lepiszczem bitumicznym na gorąco lub na zimno. Pozwala to na oszczędniejsze i bardziej równomierne rozprowadzenie lepiszcza i zapewnia lepsze związanie szkieletu mineralnego niż to następuje przy, utrwalaniu wgłębnym i półwgłębnym. Wymiary kruszywa oraz rodzaj lepiszcza bitumicznego jest taki sam jak przy półwgłębnym i wgłębnym utrwalaniu. [hasła pokrewne: klimatyzacja precyzyjna, żeliwo szare, pionowa maszyna pakująca ]

Powiązane tematy z artykułem: klimatyzacja precyzyjna pionowa maszyna pakująca żeliwo szare