Skip to content

Podwójna przekladnia pasowa

11 miesięcy ago

168 words

Podwójna przekładnia pasowa stosowana jest na przykład przy napędach przenośników tamowych (rozdz. III). Pasy płaskie bywają skórzane, gumowane (gumowe), bawełniane i konopne. Do najbardziej wytrzymałych zaliczają się pasy skórzane, lecz są one kosztowne i prócz tego źle przetrzymują wilgoć, dlatego używane są przeważnie w pomieszczeniach zamkniętych do napędów wyjątkowo ważnych. W przekładniach pasowych maszyn budowlanych najczęściej używane są pasy gumowane; składaj a się one z kilku warstw tkaniny bawełnianej złączonych wulkanizowaną masą gumową. Pasy gumowane są wyrabiane z powłoką gumową i bez niej. Pasy z powłoką są niewrażliwe na wahania temperatury, są odporne na wilgoć, dlatego dobrze zachowują się przy pracy na wolnym powietrzu. Są one wystarczająco giętkie i wytrzymałe, a koszt ich jest znacznie mniejszy niż pasów skórzanych. Grubość warstwy tkaniny bawełnianej wynosi 1,25 mm, a powłoki gumowej c= 1 mm. [podobne: praktiker godziny otwarcia, klej do styropianu grafitowego, obliczanie zapotrzebowania na ciepło ]

Powiązane tematy z artykułem: klej do styropianu grafitowego obliczanie zapotrzebowania na ciepło praktiker godziny otwarcia