Skip to content

Podwójna przekladnia pasowa

2 miesiące ago

170 words

Podwójna przekładnia pasowa stosowana jest na przykład przy napędach przenośników tamowych (rozdz. III). Pasy płaskie bywają skórzane, gumowane (gumowe), bawełniane i konopne. Do najbardziej wytrzymałych zaliczają się pasy skórzane, lecz są one kosztowne i prócz tego źle przetrzymują wilgoć, dlatego używane są przeważnie w pomieszczeniach zamkniętych do napędów wyjątkowo ważnych. W przekładniach pasowych maszyn budowlanych najczęściej używane są pasy gumowane; składaj a się one z kilku warstw tkaniny bawełnianej złączonych wulkanizowaną masą gumową. Pasy gumowane są wyrabiane z powłoką gumową i bez niej. Pasy z powłoką są niewrażliwe na wahania temperatury, są odporne na wilgoć, dlatego dobrze zachowują się przy pracy na wolnym powietrzu. Są one wystarczająco giętkie i wytrzymałe, a koszt ich jest znacznie mniejszy niż pasów skórzanych. Grubość warstwy tkaniny bawełnianej wynosi 1,25 mm, a powłoki gumowej c= 1 mm. [podobne: płyta pilśniowa porowata, klej do styropianu grafitowego, obliczanie zapotrzebowania na ciepło ]

Powiązane tematy z artykułem: klej do styropianu grafitowego obliczanie zapotrzebowania na ciepło płyta pilśniowa porowata