Skip to content

Ze swiata architektury – Irańskie studium przypadku: czy możemy budować przyszłość bez zapominania o przeszłości

1 miesiąc ago

773 words

Flickr user novecentino licencjonowany na podstawie CC BY-SA 2.0 Biorąc taksówkę z międzynarodowego lotniska im.
Teheran Imam Khomeini do miasta, nie można nie wspomnieć o pozornie losowym rozmieszczeniu budynków wzdłuż drogi; szereg niedopasowanych bloków betonowych, światów z dala od wizerunków Meczetu Szejka Lotfollaha, które zazwyczaj zdobią okładki irańskich przewodników turystycznych.
Moje spostrzeżenia na temat architektury w Iranie są podobne do wielu innych krajów, które zmieniły się pod względem cech architektonicznych; Iran też się zmienił.
mówi architekt z Teheranu, M.
Reza Karfar.
Teraz jesteśmy w czasach, gdy wszystko jest masowo produkowane, a my po prostu używamy i używamy, ale nie robimy nic z niczym.
To poczucie przynależności oczywiście zniknie.
Widzisz 50-, 60- lub 200-letni dom, który zostaje zburzony i zastąpiony przez 4 lub 5-piętrowy budynek, a za 5 lat zburzy ten 4 do 5-piętrowy budynek.
Nie muszę tego mówić.
Iran powinien być eksponatem dla turystów, składającym się tylko z pięknych, wyłożonych kafelkami budynków, ale ten strach przed wspomnieniami blaknący w zanikających przestrzeniach publicznych to taki, który pomimo licznych zabytków zachowanych w całym kraju jest zauważalny w dużych miastach Iranu.
I choć temat ten jest szczególnie istotny w Iranie, jak zauważa Karfar, to zjawisko to nie dotyczy tylko jednego kraju.
W rezultacie Iran może zaoferować studium przypadku innym krajom na całym świecie.
.
Ariana Zilliacus Zayanderud, wokół którego powstało miasto Isfahan, nie jest już rzeką ożywiającą teren, jak to było przed wybudowaniem zapory Zayanderud.
Wspomnienia ludzi spotykających się nad rzeką i zanurzających ich palce w wodzie nie zostały przekazane młodemu pokoleniu, tak jak wcześniej; dla nich Zayanderud to kolejny suchy próg w miejskiej tkaninie.
Zmieniający się świat jest niemożliwy do uniknięcia, a nowe miejsca zawsze mogą kojarzyć się z nowymi miłymi wspomnieniami.
Problem polega jednak na równoważeniu tego, co było, co jest i co może nastąpić, aby uniknąć potencjalnie ogromnej utraty wiedzy.
Jak mówi Karfar: Bardzo ważne jest teraz, aby zrozumieć, co chcemy przekazać następnemu pokoleniu. .
Flickr user ninara na licencji CC BY 2.0 Szybkość, z jaką budynek dzieje się na całym świecie, dziś jest bezprecedensowy.
Jak zauważył Karfar, odnosi się to również do Iranu, gdzie budynki wznoszą się i opadają, nie mając czasu na utrwalanie wspomnień i poczucie przynależności.
Architektura to, między innymi, proces, który wykracza poza konstrukcję fizycznego budynku.
To właśnie nazywa Karfar podróżą.
a jego …
zrozumienie tradycyjnej architektury jest …
że podróż uczyła się od mistrza, eksperymentując z tymi myślami i technikami, i pomagając właścicielowi domu stworzyć poczucie przynależności do miejsca, które tworzył.
Niestety, nasz przyspieszony tryb życia znajduje odzwierciedlenie w naszych sposobach podejścia do architektury: z niecierpliwością.
Z.
Fast food, szybki transport.
i szybkie decyzje są podejmowane,.
architektura chce być również szybsza.
mówi Karfar.
Niektórzy mogą twierdzić, że jest to niezbędne dostosowanie do naszych współczesnych nawyków życia, jednak sposoby, w jaki.
Szybka architektura.
robią się kosztem budynków.
integralność.
Teraz mamy fałszywe sufity, które okłamują nas, ale mamy je jako elementy w naszych domach.
Kiedy leżymy w naszych łóżkach i patrzymy w górę, widzimy to.
Oszukujemy samych siebie, a nie mamy do czynienia z rzeczywistością.
Ta niechęć do radzenia sobie Prawda.
lub.
uczciwy.
architektura ma konsekwencje, które sięgają głębiej niż tylko estetyczne wyniki; oddziela ludzi od ich otoczenia, usuwając historię i proces budowania wewnątrz społeczności.
Ten przyspieszony proces architektoniczny, w połączeniu z naszą masową produkcją i dostępem do informacji, sprawił, że stanęliśmy przed wieloma różnymi czynnikami i definicjami, a mianowicie, że jest to trochę mylące.
W wyniku tego zamieszania zapomniano wartości, które powinny zostać przekazane przyszłym pokoleniom – którzy będą odpowiedzialni za kontynuację dziedzictwa architektonicznego Iranu – jak podkreślił Karfar: Czuję, że istnieje duży potencjał, i mamy dużo pracy do zrobienia.
Iran słynie z architektury i musimy być naprawdę ostrożni.
.
Ariana Zilliacus Praca, którą należy wykonać, obejmuje znalezienie odpowiedzi na przykład na pytanie o fałszywą i uczciwą konstrukcję.
W świecie irańskiej architektury jest coś poruszającego, ale Karfar mówi, że nie wiemy dokładnie, czym jest ten problem:.
W czasach, gdy mamy masę informacji i wiele definicji, musimy na nowo zdefiniować pewne rzeczy, a rzeczą, która jest bardzo ważna, aby na nowo zdefiniować teraz, jest problem.
architektoniczny.
[samo]; architektura jako fenomen XXI wieku.
Wkraczamy w nową erę w architekturze
[więcej w: projekt domu bursztyn, obliczanie zapotrzebowania na ciepło, kocioł gazowy kondensacyjny ]

Powiązane tematy z artykułem: kocioł gazowy kondensacyjny obliczanie zapotrzebowania na ciepło projekt domu bursztyn